ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

 

2o ΓΕΛ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΩΝ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:        2010-2011

 

ΚΟΜΠΟΣΤΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΗ ΦΥΤΟΧΩΜΑΤΟΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΗΠΟ

 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:

   Μουρατίδη Δήμητρα, Παπαδοπούλου Θεοδώρα

 

ΜΑΘΗΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ:

Αδάκτηλου Γεσθημανή, Δουζένη Ράνια, Ζαπάντη Κωνσταντίνα, Καπουράνη Λευτεριά, Λευκοπούλου Ζωή, Μαρθοπούλου Χρυσούλα, Μερντανάϊ Ελένη, Μήτσογλου-Κωσται Ελένη, Μπενέκου Ιωάννα-Μαρία, Μπιτχαβά Νεκταρία, Μπουρλής Χρήστος-Μάριος, Νιόκος Άγγελος, Παλαβού Ιωάννα, Παρασκευοπούλου Ελένη, Πουρνάρα Δήμητρα, Σκούρα Αικατερίνη, Τσάρακα Ελένη, Μαυροειδοπούλου Βούλα.

ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ:

  • Αρχικά έγινε διαγνωστική αξιολόγηση των μαθητών και συγκροτήθηκαν τέσσερις ομάδες εργασίας. Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών οι μαθητές συγκέντρωσαν πληροφορίες ? στοιχεία (κυρίως από το διαδίκτυο και διάφορα έντυπα).
  • Έγινε ενημέρωση και συζήτηση για την αποδόμηση των οργανικών υλικών, την ανακύκλωση τους και την  επαναχρησιμοποίηση τους ως λίπασμα σε φυτά. Έγινε προβολή video με θέμα την κομποστοποίηση.
  • Οι μαθητές άρχισαν να συγκεντρώνουν πεσμένα φύλλα και κλαδιά από τον αύλειο χώρο.
  • Μοιράσαμε σε όλο το σχολείο (μαθητές-καθηγητές) ενημερωτικό φυλλάδιο και σε μερικές ημέρες άρχισαν να έρχονται οι πρώτες σακούλες με απορρίμματα

 

  • Ένα μέρος των υπολειμμάτων οι μαθητές το τοποθέτησαν σε λάκκο μέσα στο έδαφος και το κάλυψαν με χώμα, για να παρακολουθήσουν τον τρόπο αυτόν αποδόμησης.
  • Οι μαθητές παρακολούθησαν την εξέλιξη της αποδόμησης των οργανικών υλικών, προσθέτανε και άλλα υπολείμματα και έκαναν γυρίσματα. Έκαναν, όπως είχαν μάθει, εναλλαγές «πράσινων» και «καφέ» υπολειμμάτων.
  • Οι μαθητές διεξήγαγαν μικρής κλίμακας έρευνα με την μορφή ερωτηματολογίου, με στόχο να ανακαλύψουμε τις γνώσεις, τις στάσεις αλλά και τις αντιλήψεις των μαθητών σχετικά με τη δυνατότητα αξιοποίησης οργανικών απορριμμάτων για την παραγωγή οργανικού λιπάσματος.

 

 

Τι πετύχαμε:

  • Φτιάξαμε 1 κυβικό μέτρο εδαφοβελτιωτικό, που χρησιμοποιήσαμε στα πρανή και στον κήπο του σχολείου μας.
  • Μάθαμε τη διαδικασία της κομποστοποίησης και συνειδητοποιήσαμε όλοι (υπεύθυνοι προγράμματος και μαθητές) πόσο εύκολη είναι.
  • Ευαισθητοποιηθήκαμε γύρω από το πρόβλημα της μεγάλης ποσότητας απορριμμάτων  που παράγει ο σύγχρονος άνθρωπος.
  • Συνειδητοποιήσαμε πόσο απλή υπόθεση είναι η μείωση της ποσότητας των οικιακών απορριμμάτων που καταλήγουν στους ΧΥΤΑ.
  • Στα πλαίσια του προγράμματος αναπτύχθηκε κλίμα φιλίας, εμπιστοσύνης και συνεργασίας ανάμεσα στους μαθητές. Απόκτησαν κριτική σκέψη γύρω από το γενικότερο θέμα διαχείρισης απορριμμάτων και τις επιπτώσεις από τη μη ορθολογική διαχείριση έως τώρα, αλλά και τα οφέλη που θα αποκομίσουμε εάν εφαρμοστεί σωστά η κομποστοποίση οργανικών απορριμμάτων σε όλη τη χώρα.